perjantai 25. tammikuuta 2013

ATC-iloa pitkästä aikaa!

Kun huhuilee, niin joku kuulee. 
Pääsin siis pitkästä aikaa näpertämään ATC-kortteja ja olikin todella kivaa ajanviettoa.
Tälläiset kortit matkasi Riinalle
 Itse tykkäsin eniten tuosta keskirivin oikeasta kortista.


Ja minulle sieltäpäin matkasi ihanaisia kortteja.
Tuo Marilyn on aivan mahtava!
Kiitos!
 
Vaihdoin kortteja myös VilimaVilimarikan kanssa. 
Minulta sinnepäin matkasi tälläinen satsi.
Kovin on vaaleanpunaisia ja herkkiä nämä minun kortit tällä hetkellä.
Lempparini näistä tuo ylärivin oikea.

Häneltä sain tuplakortit. Tuplailo!
Kuva on hiukan huono, mutta tuo keskirivi on minun mieleen, tuo nainen ja villasukat.
Ihania!
Kiitos!


 Vaihdoin myös kortteja TarjaTarja o:n kanssa ja hälle lähti tälläiset.
Tuosta ylärivin oikeanpuoleisesta tykkäsin itse kovasti.

 
ja hältä sain tälläiset. Tuo pariskunta on ihan ykkönen minusta! Kaikki ovat hienoa.
Kiitos!
 


Kiitos vaihtajille ja toivottavasti haluatte vaihtaa toistekin!

Sitten terveys-juttuihin, aina jotain harmia.
Olen siis syönyt masennukseen serotoniini-lääkitystä.

Vuoden resepti meni umpeen viime viikolla ja perjantaina lääkäri soitti minulle, että millaisella annostuksella minulla ko. lääke menee, kun on varmaan reseptissä virhe. Sanoin että aamuisin 2x 15mg ja lääkäri oli sitä mieltä että muistan väärin että sellainen annostus olisi liian yläkanttiin.

Käski maanantaille soittaa "oikean" tabletti koon.
No tabletit oli 15mg niinkuin muistin. Torstaina oli lääkärikäynti ja selvisi, että serotoniinia on mennyt liikaa. 
    Josta voi seurata serotiniini-oireyhtymä joka ei ole naurun asia.
Minulla on ollut jo pitkään lihasnykimistä öisin, sekä alaselkäsärkyä, suoli on toiminut hitaasti.
En ole osannut näitä yhdistää mihinkään, mutta lääkäripä osasi eli lääkeannostus oli liian korkea.
No lääkettä pudotetaan portaittain, syön nyt 25mg, sitten 22,5mg ja lopulta pudotetaan 20mg.
Tämä päivä on ollut "inhottava" .
Lihakset on kokoajan maitohapoilla, päässä huippaa, lihaksia kihelmöi...
Mutta onneksi pää on selvä ja energinen.
Toivottavasti nämä oireet helpottaisi pian, sillä viikko tälläisessä lihaskunnossa alkaisi olla aika veemäistä.

Meillä on toinenkin potilas, Elli alkoi oksentaa eilen klo 20 ja oksensi tunnin välein aina klo 01 asti. On aika poikki. Vaikka ei enää oksennakaan. 
 Minun vauva.

7 kommenttia:

Saila kirjoitti...

ATC-vaihtokyselyä blogissani! :)

Funchis kirjoitti...

Onpas sinulla ollut posteissa kantamista ! Kivoja olet saanut ja tehnyt. Heh, ja lisää lienee luvassa, Sailan vaihtoringissä. Linkissä on vihdoin vastaukseni haastekysymyksiisi.

Sanna kirjoitti...

Nuo fyysiset viekkarit on kyllä tosi inhottavia! Mulla tuntuu heti, jos on aamulla jäänyt lääkkeet ottamatta.

Maca kirjoitti...

Hienoja kortteja olet tehnyt ja saanut!

Saila kirjoitti...

Tulehan ilmoittautumaan atc-vaihtoon :)

Kaisa kirjoitti...

Voi apua, onneksi edes nyt huomattiin tuo lääkeasia... Brr. Toivottavasti olo on jo parempi sekä sinulla että Ellillä!

tarja.o kirjoitti...

kiitos itsellesi vaihdosta ja kauniista korteistasi. olen laittanut kuvia niistä ja vastaillut haasteeseesi!