maanantai 12. elokuuta 2013

Ajatuksia...


Niin se vaan Ellistäkin tulee teini, vaikkei mitenkään soisi niin käyvän. 
Eilen katseltiin vanhoja valokuvia ja tuli ihan haikea olo, kun katsoi miten täydellisiä vauvoja molemmat ovat olleet.
Muistan kuinka aina haaveilin viidestä lapsesta, sitten sijaislapsista ja nyt huomaan, että juuri näin on kaikki oikein hyvin. 
En halua yhtään enempää lapsia, en sijaislapsia. 
Joten kyllä minun elämä on ihan hyvää juuri näin.
Vaikka olenkin ns. lapsettomuudesta kärsivä lapsellinen ihminen.
Asia on ollut minulle monta vuotta kipeä, koska minä olen ollut syyllinen lapsettomuuteen.
Mutta muistan kuinka minä puhuin aina viidestä lapsesta, Make kahdesta korkeintaan kolmesta.
Olen koko sydämestäni onnellinen noista kahdesta ihanasta lapsesta jotka olen saanut.
Eilen kyllä naurettiin, että lapsiin pätee sama kuin esim. kissan tai koiran pentuihin...

"Voi kuinka ne on pieninä suloisia, mutta sitten 11v ja 17v ne ei ole enää yhtään niin söpöjä.."
Nikon koulu alkoi jo eilen. Edessä siis toinen vuosi lukiota ja metsuriopintoja. Ensi kesänä edessä ajokortti ja täysi ikäisyys...
Ellillä edessä viides luokka ja 11v synttärit kohta...
Olen onnellinen heistä ja heidän puolestaan.

Lisäksi iloa on tuonut nyt käsityöt.

Viikonlopun aikana sain tehtyä Nikon huovutetut lapaset.
Näin jättikokoiset ennen pesukoneeseen menoa
 

 Huovutettuina



Tuli ihan kivat. Väri on ihan Nikon väri!

Lauantaina tein myös elämäni ekaa kertaa omenahilloa, koska ekaa kertaa tuli niin paljon omppuja, että on omenia mistä tehdä hilloa.



Omenapuut ovat kotipaikallani ja olivat isän silmäteriä. 
Isä olisi ylpeä tuosta omppuhillopurkista. 4 litraa omenahilloa punakanelista.
On namia!
Ulkona on kamalan pimeä aamu, alkaakohan sataa tai ukkostaa.
Mutta loppuun Ässän onnellinen kuva, kun rapsutan sitä selkärangasta.


Ässä on aina ihan onnesta soikeana, kun sitä rapsuttaa alaselästä tietystä kohtaa!
Rakas koira!


5 kommenttia:

Hanna kirjoitti...

Ihana Elli. ♥ Niin ne vaan kovin nopeesti kasvaa... :)

suvi kirjoitti...

<3 niin se aika rientää <3

RaijaAnnikki kirjoitti...

Totta-lapset kasvaa tosi nopeesti, äsken vauva nyt teini. Ihanat tumput ja paljon hyviä ajatuksia.

Riina Itkonen kirjoitti...

Itsetehty omenahillo on ihanaa, kaneliset omenaviipaleet myös herkkua, niitäkin suosittelen kokeilemaan jos omenoita vielä riittää.

Phedra kirjoitti...

Tee vaihto alkamassa :)