lauantai 23. heinäkuuta 2016

10 vuotta 3 kuukautta ja 18 päivää...

Otsikko kertoo ajan jonka olen kirjoittanut blogia. 
Ensin vuodatuksessa ja sitten täällä.

Parina viime yönä olen pohtinut painanko "deleteä" ja poistan molemmat blogit bittiavaruuteen.

Pohdin, ettei tämä ole enää samanlaista kuin silloin alussa. 
Tuntuu, että kirjoitan tätä ihan turhaa. Kukaan ei lue ja ketään ei kiinnosta.

Ennen oli tosi paljon erilaisia vaihtoja; vaihdeltiin askartelutavaraa ja decoja & ATC-kortteja ja kaikkea muutakin.

Nyt tämä kaikki on kuin mennyttä elämää ja monet blogit menettäneet lukijoita.

Ihmiset on facebookissa, jossa ei sielläkään enää kommentoida mitään painetaan vaan "tykkää"-nappia. Tylsää minusta.

Aloin miettiä olenko muuttunut kirjoittajana. Totesin, että olen muuttunut todella paljon.
Alussa olen kirjoittanut ihan omasta elämästä, päiväkirjamaisesti.
Olen kirjoittanut ilot ja surut. Kaikki mitä olen tuntenut ja se tuntui silloin todella kivalta tavalta kirjoittaa. Sitten... Olen alkanut sievistellä, alkanut kirjoittamaan vaan hymy huulilla ja kun ei ole hymy huulilla ei tule kirjoitettua.
Toisaalta miksi en voisi taaskin alkaa kirjoittamaan niin...

Pohdin tätä ajatusta pitkään ja ajattelin, että nyt teen täysi käännöksen.

En poista blogia vaan alan laittaa erilaisia vaihtoja pystyyn ja kirjoitan omasta elämästä ja omista tunteista. Silloinkin, kun ei naurata.

Toivoen että edes joku osallistuu ja joskus kommentoikin! 

Kaivankin ikivanhan ideani, joten elokuussa alkaa taas toverikuu!!
Muistatkos sellaisen vaihdon?

Teen oman aloituksen aiheesta ja muistakaa myös alla oleva postaus eli ATC-joulukalenteri!!!

9 kommenttia:

Funchis kirjoitti...

Hyvä kun et lopettanut ! Kyllä täällä tulee käytyä ja lueskeltua. Kommentointi vaan on (ymmärrän kyllä syyn) nykyisin niin pitkäveteisten arvuuttelujen takana (useimmissa blogeissa), ettei millään aina viitsi, varsinkaan, jollei ole jotain TOOOOOSi viisasta vastattavaa :)

Mullakin taas loma loppuu ja harrastusaika vähenee, mutta vuoden vaihteen jälkeen, sitten sitä aikaa olisi, jeeee !

Tsemppiä ja uskallusta jatkoon, pysy linjoilla.

http://tuijankortteilua.blogspot.com kirjoitti...

Se on kyllä noin kun sanoit. Mä en noihin vaihtoihin ole pahemmin osallistunut. Mutta kyllä lueskelen blogiasi. Mustakin tuntuu että kaikki on Facessa ja sitten blogit jää lukemati tai kirjoittamati.
Ei hyvä juttu, jatketaan blogimme kirjoittelua.

alice k. kirjoitti...

Muistan Toverikuun ja kerran osallistuinkin. Silloin. Alussa. Kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä ja atc-kortit ihan jotain uutta.
Monet silloin kymmenen vuotta sitten alottaneista on lopettanut, sain huomta tämän kun itse viiden vuoden tauon jälkeen viime vuonna elävöitin blogini jälleen. Lopuista monet oli siirtyneet skräppäämään tai tekemään onnittelukortteja.
Mutta onneksi on ATC-kortteilijoitakin vielä. Olen vaihtanut viime vuoden aikana yli 300 korttia blogien kautta, en facebookin - joten toivoa on!

Anonyymi kirjoitti...

Moi!

Onneksi et poistanut blogia. Joskus sattumalta löysin tämän ja olen tykännyt kurkata silloin tällöin. Kirjoitat niin mukavasti, sekä iloista ja suruista. Itse en ole Facessa, joten kiva ettei kaikki kirjoittele pelkästään sinne.

RaijaAnnikki kirjoitti...

Olin mukana vaihdoissa useammankin kerran-muistaakseni.Katselen nyt ja tuumailen.Ihanaa kun jaksat elvyttää näitä juttuja.

Tuula kirjoitti...

Kommentoitko itse aktiivisesti? Niinhän saa yleensä "vastakävijän" - Ei tosin aina.
Itse pidän edelleen blogia, se "päiväkirja" on salasanallinen ja sitten on se toinen.
Kävijät vähenee ja juuri kukaan ei kommentoi, se on totta - ja harmi.
Tuula

Anonyymi kirjoitti...

Ihanaa, ettet lopettanut blogiasi. Käyn usein lukemassa blogiasi, vaikka en ole kommentoinutkaan. Monet ajatuksesi ovat samantyyppisiä kuin omani.
Sinä olet todella hyvä noissa korttijutuissa ja varsinkin ATC-korteissa. Minä olen noissa aivan "ummikko"..

Terveisiä aurinkoisesta Iisalmesta!

Tuija

Sinikka kirjoitti...

Käyn täällä meilkein aina,kun olet päivittänyt blogisi..Mutta olen tosi huono kommentoija..

Silkku kirjoitti...

Hyvä kun et lopettanut! Kyllä käyn ja luen ja kommentoin:) Hienoa kun laitat vaihtoja pystyyn, kyllä minäkin sitten syksyllä lähden mukaan (Tämä kesä nyt vie mukanaan, että ei ehdi askarrella) Lämpöisiä ilmoja sinulle ♥