maanantai 17. heinäkuuta 2017

Leikkuulaudat on in!

Monesti minua naurattaa oma keräilyni.

Aiemmin keräsin intohimoisesti  lehmä-esineitä. Meillä oli kaikki lehmää (astiat, verhot, koristeet...) Sairas lomalle jäätyäni lopetin ja hävitin kaikki lehmät. Syy lienee ollut osittain kipeä muisto työpaikkakiusaamisesta  ja kaikesta siitä mitä lomittaja aikana eteeni tuli.

Keväällä, kun pidin suursiivouksen niin paljon tavaraa lähti kiertoon.
Ne eivät vaan enää sykähdyttäneet ja tuntuivat turhilta.

Nyt olen törmännyt monta kertaa ihaniin "leikkuulautoihin".
Ne ovat puhutelleet ja ne on ollut pakko ollut ostaa.
Näin ne koristaa keittiön seinää. 




Tämän punaisen leikkuulaudan muistan 1980-luvulta. Tuollainen oli meillä kotona. Tosin ruskea ja kukat oli huomattavasti pienemmät. Äitini taisi saada sen äitienpäivälahjaksi.
On kotimainen ja minun mielestäni oikein ihana! 
Hintaa taisi olla 2e.




Tämä musta, jossa on ihanan kirkkaat neon värit! Kuvassa ollaan selvästi minä ja Make!
On varmaankin venäläinen tai neuvostoliittolainen. 
Ainakin kuvio antaa niin ymmärtää. Tämä on minusta ihan extrasuper ihana. 
Hintaa oli tasan euro!



Sunnuntaina löysin tämän ihanuuden pihakirppikseltä. 
Hintaa 0,50e ja käy hyvin lisäksi seinälle kun on ihanan kirkkaat värit.

Minulla ei ole noille mitään muita vaatimuksia, kunhan ovat "leikkuulautoja" ja miellyttävät silmää.
En ala keräämään keräämään, vaan ostan jos sopiva tulee vastaan.


6 kommenttia:

suvi kirjoitti...

Ihania. Keräily on ihan kivaa. Mulla se on ne enkelit. Jokaisella on oma tarinansa. Myös pikkuruiset ajatelma- taulut,niitä tosin löytää harvoin.

RaijaAnnikki kirjoitti...

Aivan ihanat.On mukava kerätä jotain josta saa iloa.

Silkku kirjoitti...

Kauniita ovat:)

Sesse kirjoitti...

Kivoja, värikkäitä ovat! Luin nuita alempia postauksia myös, niin tuli mieleen, että pikkusiskollani oli Dollytexin nulle, taisi olla Jaana nimeltään :)

Elina K kirjoitti...

Meillä kaikilla on omat suosikit. Näen aivan kaikkialla leppäkerttut ja minulla on niitä myös paljon kotona.
Leikkuulaudat ovat todella kauniita!

Selma kirjoitti...

Hauskat leikkuulaudat oletkin löytänyt. Ei nuita raski leikkuuveitsellä naarmuttaa :-)